| Jonas
        - dangaus pasiuntinys Šiandien Šv. Jono šventė. Kai kam -
                  Rasos, kai kam - paparčio žiedo šventė. Nemiegojom, šėlom
                  prie laužų, dainavome, giedojom. Taip, tai džiaugsmo,
                  vidurvasario, gamtos šventė, naujo ciklo pradžia, metų
                  pervarta. O gal atsidusom, kaip greitai ji atėjo, kaip
                  greitai metai pasislinko į kitą pusę, į kitą šoną. Bet
                  ir Bažnyčia turi savo nuomonę šios šventės atžvilgiu,
                  Bažnyčia, kuri gimė iš Jėzaus.Šios dienos Evangelija kalba apie Joną ir apie jo vardą.
                  Jo vardas Jonas,  užrašo Zacharijas. Kaip dažnai
                  Evangelijoje tai būna nelauktai, kaip dažnai prieštaraujant
                  visai logikai. Tai vardas, kurio nebuvo giminėje, vardas,
                  kuris kilo ne iš žemiškos giminės kartų, o iš Viešpaties
                  angelo atneštos žinios iš Dievo. Todėl šis vardas ir yra
                  netikėtas. Jonas  vardas, kuris simbolizuoja Dangų. Jis
                   dangaus pasiuntinys. Ne veltui Jonas Krikštytojas
                  Evangelijoje yra lyginamas su Eliju, tuo, kuris buvo paimtas
                  pas Dievą ir kuris, Izraelio tautos laukimu, turėtų ateiti
                  ir pranešti apie Mesijo pasirodymą.
 Taip, Jonas išties yra Elijas, kuris turėjo ateiti. Jis yra
                  Dievo vaikas pažado prasme. Jonas yra vaikas, gautas iš
                  Dievo pažado. Evangelijoje sakoma, kad jį išties globojo
                  Viešpaties ranka. Prisiminę Jono istoriją, jo gyvenimą
                  dykumoje, jo asketiškumą, jo aštrius žodžius, galiausiai
                  jo kankinystę ir mirtį, galėtume pasakyti  nieko sau
                  globa. Ta globa keista visų pranašų likimuose. Dievo globa
                  nepasireiškia saugumo sukūrimu. Ne, Dievo globa pasireiškia
                  buvimu iki galo su Dievu, aštriu, rėkiančiu buvimu, buvimu,
                  kuris supurto daugelį. Per Joną Dievas supurtė Izraelio
                  tautą.
 Jonas yra Dievo žmogus, todėl Joninių naktis yra taip pat
                  Dievo naktis. Ir tegu būna ir paparčio žiedai, ir metų
                  pervarta, ir laužai, bet prisiminkime, kad Jonas Krikštytojas
                  visų pirma yra epochų pervarta, perėjimas iš senojo
                  pasaulio į naująjį, perėjimas į malonės, atgailos pasaulį,
                  gyvenimo pakeitimo ir prisikėlimo karalystę.
 
					Arūnas
                  Pranciškus Peškaitie OFM; Bernardinai.lt, 2005
                 |