| Šventieji
        Petras ir Paulius - kelrodžiai pas Kristų /.../
                  Verta priminti, kad šie ankstyvosios krikščionių
                  bendruomenių kūrėjai ir jų vadovai  Petras ir Paulius
                  kiekvienas turėjo du skirtingus gyvenimo periodus, kuriuos
                  savaip simbolizuoja jų skirtingi vardai.Kol Petras žvejojo žuvis, tol jam labiau tiko Simono vardas,
                  negu Petras. Tačiau kai jis tapo Kristaus mokiniu ir pirmasis
                  iš apaštalų viešai Jėzų išpažino gyvojo Dievo Sūnumi
                  (plg. Mt 16, 16), tada jį Kristus pagerbė tardamas: Tu
                  esi Petras  Uola; ant tos uolos aš pastatysiu savo Bažnyčią,
                  ir pragaro vartai jos nenugalės (Mt 16, 18).
 Panašiai nutiko ir su Sauliumi. Kol jis tebealsavo
                  grasinimais ir žudynėmis prieš Viešpaties mokinius (plg.
                  Apd 9, 1), tol tebuvo Saulius, kuris nuožmiai persekiojo
                  pirmuosius krikščionis. Tačiau kai sykį jį iš dangaus
                  apakino šviesa ir dieviška jėga pargriovė ant žemės,
                  idant jo tamsybių neregimoji karūna subyrėtų į šipulius,
                  nuo tada jis tapo Pauliumi (plg. Apd 13, 9), kuris dėl Jėzaus
                  ir Jo Evangelijos pasiryžo visko netekti, kad paskui amžinybėje
                  atrastų Tą, kuriam viskas priklauso.
 Tiesa, ypač Petrui kai kas gali prikišti, kad jis, būdamas
                  Kristaus mokinys ir net pavadintas Uola, deja, greitu
                  laiku po šio įvertinimo, kai Viešpats pradėjo savo
                  mokiniams aiškinti, jog Jis turėsiąs kentėti, būti nužudytas
                  ir trečią dieną prisikelti iš numirusių, neiškentė ir
                  pradėjo Jam kalbėti, jog jokiu būdu taip Mokytojui neturi
                  įvykti (plg. Mt 16, 21-22). Kristus jam griežtai atsakė:
                  Eik šalin, šėtone! Tu man papiktinimas, nes mąstai ne
                  Dievo, o žmonių mintimis (Mt 16, 23).
 Iš šių eilučių aiškėja, kad vien tik priklausymas
                  Kristaus apaštalų bendrijai jos narių automatiškai dar
                  nepadaro dvasiniais žmonėmis, kurie būtų pajėgūs visus
                  dalykus vertinti krikščionišku požiūriu. Jie dar gali būti
                  kažkiek jusliniai žmonės, tik palengva priimantys tai,
                  kas ateina iš Dievo Dvasios (1 Kor 2, 14).
 Tačiau kai Sekminių dieną ant apaštalų nužengė Šventoji
                  Dvasia, tuomet jų vidinis gyvenimas esmingai pakito, ir jie
                  gavo dieviškų malonių mąstyti kaip jų Mokytojas mąsto ir
                  skelbti Evangeliją bei ja gyventi taip, kaip Jis tai darė.
                  Jeruzalės seniūnai ir Rašto aiškintojai labai stebėjosi,
                  kad bemoksliai apaštalai Petras ir Jonas drąsiai ir išmintingai
                  skelbė Kristų Nazarietį (plg. Apd 4, 13). Akivaizdu, kad
                  apaštalai gyveno tikėjimu, ir todėl Dievo Dvasia juos
                  skatino evangelizuoti žmones (plg. 2 Kor 4, 13). /.../
 
					kun. Vytenis Vaškelis, XXI amžius,  2003 |