| 
      
      SEKMINIŲ NETIKĖTUMAS. bAŽNYČIOS 
      GIMIMAS
 
 
      Girdime apaštalus kalbant mūsų skirtingomis kalbomis. Tuo stebėjosi 
      Jeruzalės svečiai. Šventoji Dvasia įveikia žmogišką nesusikalbėjimą. Ji 
      įveikia ir vidinę žmogaus netvarką užkalbindama jį netikėčiausiomis 
      progomis. Per 
      Sekmines kalbame apie Bažnyčios gimimą ir jos viešą pasirodymą. Be abejo, 
      pasakojimo apie Sekmines esminis elementas yra netikėtumas. Iš apaštalų 
      tuo metu jau niekas nieko nebesitikėjo. Pasaulio akyse jie buvo nugalėti, 
      nereikšminga grupelė, kurios vadovas nukryžiuotas, o jo kūnas, kaip manė 
      daugelis, dingęs nežinia kur.
 Valdžiai, padedamai bendradarbių ir išdavikų, dar kartą pavyko įvesti 
      tvarką ir išvengti sukilimo. Situacija grįžo į savo vėžes pasibaigus 
      neramumams, kuriuos pastaruoju metu buvo sukėlęs švenčių niekintojas iš 
      Galilėjos.
 Nebelikus nemalonių incidentų pavojaus, švenčių kalendorius irgi grįžo į 
      įprastą ritmą. Paskutiniųjų Velykų įvykiai, žydų kunigų nuomone, turėjo 
      būti tinkama pamoka tiems, kuriems galėjo kilti kokių nors maištingų 
      minčių. Tad žmonės iš visų kraštų, kaip buvo įpratę, susirinko Sekminių 
      šventei į Jeruzalę.
 Sekminių Bažnyčia yra besikurianti Bažnyčia. Ji stulbina, nes iškyla 
      netikėtai, kalbant apie neįsivaizduojamus dalykus. Elgiasi neįprastai, 
      teikia niekada negirdėtų pasiūlymų. Kitaip tarus, drįsta stebinti. Tokia 
      Bažnyčia taip pat ir sugėdina, kelia nerimą, priekaištauja. Negalėdama 
      apsiginti, neturėdama galingų globėjų, elgiasi nepaprastai laisvai. Tokia 
      Bažnyčia domina, nes jai neįmanoma pritaikyti jokios praeities 
      kategorijos. Ji nesinaudoja jau buvusiais modeliais ar patyrimu. Bažnyčia 
      iš nieko neprašė leidimo išeiti iš pogrindžio. Ji nesirinko laiko, būdo ir 
      kitokių ribų, kartu nepretenduodama, kad kažkokia žemiška galybė ją 
      patvirtintų.
 Kita 
      vertus, jei jau kalbama apie ugnį, būtų absurdiška reikalauti kokių nors 
      garantijų už ar prieš gaisrą. Tai buvo nepaprastas įvykis ir jo pasekmes 
      jaučiame ir dabar. Be abejo, gal kai kas ir norėjo, kad tie žmonės 
      sudrumstų Sekminių rimtį, būtų paralyžiuoti baimės, liktų užsidarę 
      namuose. Panašiai kaip buvo tą vakarą, kai juos rado prisikėlęs Kristus.
 Tačiau Mokytojas juos ragina eiti į pasaulį. Kaip mane siuntė Tėvas, taip 
      ir aš jus siunčiu, sako jis. O Viešpaties Dvasia priverčia akimirksniu 
      ištraukti langų ir durų kaiščius.
 Sekminių dieną gimusi Bažnyčia nesiteirauja, kur būtų vieta jai įsikurti. 
      Nesilaiko įprastų taisyklių, nesideda prie vienos ar kitos pusės. Ir dar: 
      nereikalauja leidimo iš norinčių tapti jos nariais. Sekminių dieną 
      gimusios Bažnyčios neįmanoma kontroliuoti. Ji nepasiduoda naivumui, 
      netampa švenčių puošybiniu elementu, tam tikros nustatytos tvarkos 
      palaikytoja, garantuojančia keleto privilegijuotųjų puotos tvarką.
 Bažnyčia negalima manipuliuoti, negalima jos panaudoti kitiems tikslams, 
      su ja neįmanoma derėtis. Bažnyčia gali ilgai laukti Vakarienės kambaryje. 
      Tačiau sugeba išeiti ir viešumon, į aikštes ir gatves, skelbdama jai 
      patikėtą pasiuntinybę, žadindama sąžinę, demaskuodama neteisybę, įvykdytą 
      nukryžiuojant Kristų.
 Bažnyčia rūpinasi Dievo reikalais, tačiau parodo uolumo, kai kalbama apie 
      žmonių reikalus. Tačiau ne apie žmonių biznį. Be abejo, ir dabar yra 
      nemažai vyresniųjų ir viršininkėlių, kurie norėtų kitokios Bažnyčios. 
      Protingos, naminės, prijaukintos, baikščios, pasiduodančios, davatkiškos. 
      Visiškai pasinėrusios vien į sielų gelbėjimą, suprastos pačia siaurąja 
      prasme ir tuo pat metu leidžiančios sukčiams užsiimti visu kuo kitu.
 Tačiau Kristaus ir Dvasios Bažnyčia negali būti tokia. Ji visą laiką yra 
      kažkiek kažkam nepatogi. Nedaug ką šioje žemėje garantuojanti. Sekminių 
      dieną visi, girdėdami Petro pamokslą, klausė vieni kitų: kas čia darosi?
 Šiandien mes minime savo Bažnyčios gimtadienį. Žvelgdami į ją kartais irgi 
      esame verčiami paklausti savęs, šios Bažnyčios narių: Kas darosi? Kas 
      atsitiko mums?  Ar tikrai mes ir Sekminių dieną gimusi Bažnyčia esame tie 
      patys?
 Bažnyčia gimė, kai pavieniai nedrąsūs Jėzaus bičiuliai tapo vienu kūnu, 
      suvienytu vienos dvasios. Du Šventojo Rašto skaitiniai vienas kitą 
      atskleidžia ir paaiškina. Sekminių dieną, kai Šventoji Dvasia nusileido 
      ant apaštalų, ir jie pasirodė esą žmonės, virpantys ir pakerėti šio 
      įkvėpimo, pilni gyvybės dvasios, džiaugsmo dvasios, juos matę ir girdėję 
      nieko nesuprasdami kalbėjo: ar tik jie nebus prisigėrę vyno, iš kur tas 
      džiugesys ir pakilimas, taip liudijama Apaštalų darbų knygoje.
 /.../ Mes, 
      krikščionys, esame pašaukti būti Šventosios Dvasios nešėjai, mumyse turi 
      atsispindėti amžinojo gyvenimo džiaugsmas, iš mūsų turi nepaliaujamai 
      trykšti dieviškojo gyvenimo susižavėjimas, meilė, kūrybinis įkvėpimas.
  
      Kun. Jonas Pakalniškis. Bažnyčios žinios
	   
         |