| Vainikai, Devintinės Devintinių žoles smilkydavo gydant nuo išgąsčio
                  susirgusius vaikus, piktos akies pakenktus gyvulius arba
                  audrai užėjus, kad perkūnas neįtrenktų. Kad smilkymas žolėmis
                  veiktų, reikėdavę jas tinkamai paruošti. Pvz., bažnyčioje
                  pašventindavo gėles, supintas po devynias į devynis vainikėlius.
                  Iš kiekvieno vainikėlio imdavo po
                  žolelę, skaičiuodami atžagariai, ir vis priduriant žodelį
                  nei: nei devyni, nei aštuoni, nei septyni... Prie išrinktųjų
                  pridėdavo samanų, paimtų kryžmai nuo seno kryžiaus ir iš
                  kryžmai iš visų keturių trobos kerčių. Tada dar truputį pridėdavo
                  samanų kurias paimdavo nuo seno kryžiaus kryžmiškai
                  nurindami; dar prodėdavo nuo medžio, jei gydo berniuką - nuo ąžuolo ar beržo,
                  jei mergaitę - liepos, pušies. Šitaip surinkus, žolelės
                  perskirstomos į kitas krūveles, skaičiuojant vėlgi atžagariai,
                  pirma į devynias, po to į tris ir į šešias, perskirtas
                  pusiau. Šiomis jau smilkoma tris dienas po du kartus - saulei
                  dar nepatekėjus ir nenusileidus. Įdomu, kad ši sudėtinga
                  lietuviškoji žolių magija paremta skaičiais trys, šeši,
                  devyni. Jie sudaro paties archaiškiausio, menančio dar
                  akmens amžių, Mėnulio kalendoriaus pagrindą. Magiški skaičiai
                  naudoti ir užkerint ir nuimant kerų veikimą. | 
Į
  puslapį VYDIJA