Mūsų
      Dievo Kūnas...
       
      Jėzus
      pasakė žydų miniai: Aš esu gyvoji duona, nužengusi iš dangaus.
      Kas valgys tą duoną  gyvens per amžius. Duona, kurią aš duosiu,
      yra mano kūnas už pasaulio gyvybę.
      Tuomet žydai ėmė tarp savęs ginčytis ir klausinėti: Kaip jis gali
      mums duoti valgyti savo kūną?! O Jėzus jiems kalbėjo: Iš tiesų,
      iš tiesų sakau jums: jei nevalgysite Žmogaus Sūnaus kūno ir negersite
      jo kraujo, neturėsite savyje gyvybės! Kas valgo mano kūną ir geria
      mano kraują, tas turi amžinąjį gyvenimą, ir aš jį prikelsiu
      paskutiniąją dieną. Mano kūnas tikrai yra valgis, ir mano kraujas
      tikrai yra gėrimas. Kas valgo mano kūną ir geria mano kraują, tas
      pasilieka manyje, ir aš jame. Kaip mane yra siuntęs gyvasis Tėvas ir aš
      gyvenu per Tėvą, taip ir tas, kuris mane valgo, gyvens per mane. Štai
      duona, nužengusi iš dangaus! Ji ne tokia, kokią protėviai valgė ir
      mirė. Kas valgo šią duoną  gyvens per amžius (Jn 6, 51-58).
      Skaitome
      Evangeliją pagal Joną. Sekmadienis. Kas gi galėtų būti geriau už Gyvąją
      Duoną, nužengusią iš dangaus. Gražiai prasideda skaitinys. Gražiai
      prasideda, bet štai, Jėzus prabyla žodžiais, kurie nei malonūs, nei
      gražūs  mėsa (pas mus išversta kūnas). Tiksliau būtų
      mėsa. Kraujas. Graužti mėsą,  taip sako graikų kalbos
      žinovai. Būtent čia gerti kraują. Kūnas tikrai yra valgis, mėsa
      tikrai yra valgis, kraujas tikrai yra gėrimas  kaip baisu buvo
      klausytis ne tik žydams tuomet, bet ir mums šiandien. Bet žinia sukrečiama.
      Ne veltui Jėzus pradeda ir baigia savo kalbą apie Duoną, nužengusią iš
      dangaus  ne tokią, kokią valgė protėviai, ne prėską, ne tą, kuri
      leidosi tarsi rūkas ir kurią ėmė ir valgė visi, kurie norėjo, ne, šitoji
      duona yra su krauju. Ji yra ta, kuri valgoma tam, kad mylėtume. Šita
      duona yra Kūnas. Ji išdalijama. Ji atiduodama, nepaisant jokių funkcijų,
      jokio išskaičiavimo, nepaisant statusų, pareigų, įsipareigojimų. Šita
      Duona išdalijama tam, kad gyventume.
      Mes dalijamės vienas kitu tik todėl, kad valgome šitą Duoną, nužengusią
      iš dangaus, Duoną kaip Kūną, kaip Kraują, kaip Meilę. Meilė turi
      kraujo skonį, meilė stipri kaip mirtis  Šventojo Rašto žodžiai -
      tai ne tik poezija, tai tikrovė. Tikrovė, kurią patiriame tada, kai ryžtamės
      mylėti. Bet štai kur yra Geroji Naujiena  mylėti galime, meilė įstengia
      nugalėti ne tik neapykantą, bet ir mirtį. Ji netampa lengvesnė, ji
      tampa stipresnė, nes mes priimame Kūną ir Kraują  Gyvąjį, Amžinąjį,
      Prisikėlusįjį.
      Tokia yra Velykų prasmė. Tokia yra Velykų prasmė, prisikėlimo prasmė
      mums. Tai kas, kad kasdienė liturgija, tai kas, kad baigiasi Velykos, tai
      kas, kad liturgija mus veda per mūsų rutiną  šiandien juk taip pat
      šventė. Šiandien - Jėzaus Kristaus Kūnas ir Kraujas. Šiandien yra mūsų
      meilės šventė. Drįstu sakyti  kiekvienos dienos, kiekvienos
      akimirkos krikščionio šventė. Džiaugsmas, kad gali mylėti, kad sužeistas
      gali būti išgydytas.
      Kristaus Kūnas ir Kraujas  štai ką mes švenčiame. Ne tik šį
      sekmadienį, švenčiame kiekvieną dieną ir ne tik per Mišias. Švenčiame
      per kiekvieną susitikimą, švenčiame tuomet, kai pakylame virš egoizmo
      ir intrigų pasaulio, kai susikaupiame ir sakome vienas kitam ir visiems:
      Jėzus mirė, bet Jis gyvas  prisikėlė, ir mes valgome Jo Kūną
      ir Kraują.
      Keistas dalykas. Valgyti. Per valgymą pajunti, koks esi nepilnas, kaip
      stokoji kito, kuriuo maitiniesi. Keistas dalykas dalyti. Dalydamasis
      pajunti, koks begalinis esi Jėzaus Kristaus malonėje, nes gali kaskart iš
      naujo duoti, tuomet, kai jau niekas kitas neįstengia. Keistas dalykas švęsti
      Jėzaus Kristaus Kūno ir Kraujo slėpinį - Devintines. Keistas dalykas.
      Bet vėl supranti  visas tavo gyvenimas yra šventė  gal ir ne
      visada puiki, ne visada labai efektinga, bet kiekviena akimirka yra malonės
      ir meilės šventė, pripildyta Jėzaus Kristaus Kūno ir Kraujo.
      Br.
      Arūnas Pranciškus Peškaitis OFM, Bernardinai.lt