KRISTAUS Kūnas 
      IR KRAUJAS
      
      
      Mūsų Išganytojas Jėzus per Paskutinės vakarienę, tą naktį, kurią buvo 
      išduotas, įsteigė eucharistinę savo kūno ir kraujo auką, kad pratęstų 
      Kryžiaus slėpinį ilgus amžius (plg. Mt 26, 26-29). Būdama ištikima 
      Viešpaties nurodymui, Bažnyčia iki Jo garbingo atėjimo nepaliauja dariusi 
      Jo atminimui tai, ką Jis darė savo kančios išvakarėse.
      Eucharistinėje aukoje centrinė vieta tenka kvietinei duonai ir vynuogių 
      vynui (pagal seną Bažnyčios tradiciją vynas turėtų būti raudonas, o 
      Komunija dalijama tikintiesiems abiem pavidalais; deja, Romos Katalikų 
      Bažnyčioje ši tradicija beveik visiškai nutrūkusi nuo XII a.), kurie, 
      kunigui arba vyskupui tariant Kristaus žodžius ir prašant Šventosios 
      Dvasios, tampa Kristaus kūnu ir krauju.
      Krikščionys susirinkdavo laužyti duonos pirmą savaitės dieną, tai yra 
      sekmadienį, Jėzaus prisikėlimo dieną (plg. Apd 20, 7). Nuo tų laikų iki 
      mūsų dienų Eucharistija yra nuolat švenčiama. Ji yra Bažnyčios gyvenimo 
      centras. Nuolat švęsdama Eucharistiją ir skelbdama Jėzaus Velykų slėpinį, 
      kol Jis ateis (1 Kor 11, 26), keliaujanti Dievo tauta eina siauru 
      kryžiaus keliu į dangaus pokylį, kuriame visi išrinktieji susės prie Dievo 
      karalystės stalo.
      Jėzus Kristus, kuris numirė, bet buvo prikeltas ir sėdi Dievo dešinėje 
      (plg. Rom 8, 34), savo Bažnyčioje yra daugeliu būdų: Šventojo Rašto 
      žodyje, vargšuose (plg. Mt 25, 31-46), ten, kur du ar trys yra susirinkę 
      Jo vardu, (plg. Mt 18, 20), bet labiausiai  Švenčiausiame Eucharistijos 
      sakramente. Kristus tampa esantis šiame sakramente, įvykus duonos ir vyno 
      pasikeitimui į Kristaus kūną ir kraują. Fizikiniu ir cheminiu požiūriu, 
      duonai ir vynui nieko neatsitinka, tačiau juose čia ir dabar tikrai ir 
      realiai esti išaukštintas ir sudvasintą kūną turinčio Jėzaus buvimas (plg. 
      Tridento Susirinkimas).
      Bažnyčios tėvai nedvejodami tvirtino, kad Bažnyčia tiki Kristaus žodžių ir 
      Šventosios Dvasios veikimo veiksmingumu, vykdant šį perkeitimą. Šv. Jonas 
      Auksaburnis ( 407) paaiškina: Ne žmogus padaro, kad paaukotos dovanos 
      tampa Kristaus kūnu ir krauju, bet pats Kristus, kuris buvo dėl mūsų 
      nukryžiuotas. Kristui atstovaujantis kunigas ištaria tuos žodžius, tačiau 
      jų veiksmingumas ir malonė yra iš Dievo. O šv. Ambraziejus ( 397) apie 
      tą perkeitimą sako: Argi Kristaus žodis, kuris iš nieko galėjo padaryti 
      tai, ko nebuvo, negalėtų jau esančių dalykų paversti tuo, kuo jie dar nėra 
      buvę? Juk sukurti naujus dalykus nėra lengviau, negu pakeisti jų 
      prigimtį. Tikro Kristaus kūno ir kraujo buvimą šiame sakramente galima 
      patirti ne juslėmis, bet vien tikėjimu, kuris remiasi Dievo autoritetu, 
      sako šv. Tomas Akvinietis ( 1274). Dėl to komentuodamas Luko 22, 19 
      tekstą: Tai yra mano kūnas, kuris už jus atiduodamas, šv. Kirilas 
      Aleksandrietis ( 444) sako: Neabejok, ar tai tikra, bet verčiau 
      tikėdamas priimk Išganytojo žodžius, nes Jis, būdamas Tiesa, nemeluoja.
      Viešpats mus primygtinai kviečia Jį priimti Eucharistijos sakramente: Iš 
      tiesų, iš tiesų sakau jums: jei nevalgysite Žmogaus Sūnaus kūno ir 
      negersite Jo kraujo, neturėsite savyje gyvybės! (Jn 6, 53). Atsiliepdami 
      į tą kvietimą, tokiam didžiam ir šventam momentui turime pasirengti. Šv. 
      apaštalas Paulius ragina atlikti sąžinės apyskaitą: Kas nevertai valgo 
      tos duonos ar geria iš Viešpaties taurės, tas bus kaltas Viešpaties kūnu 
      ir krauju. Teištiria žmogus pats save ir tada tevalgo tos duonos ir 
      tegeria iš tos taurės. Kas valgo ir geria to kūno neišskirdamas, tas valgo 
      ir geria sau pasmerkimą (1 Kor 11, 2729). Kas jaučiasi padaręs sunkią 
      nuodėmę, tas turi priimti Susitaikinimo sakramentą, tai yra atlikti 
      išpažintį prieš eidamas Komunijos. 
      Eucharistijos sakramento didybės akivaizdoje tikintysis gali tik 
      nuolankiai ir su karštu tikėjimu ištarti žodžius: Viešpatie, nesu vertas, 
      kad ateitum į mano širdį, bet tik tark žodį, ir mano siela pasveiks 
      (Romos mišiolas, malda prieš Komuniją). Rytų Bažnyčios tikintieji 
      meldžiasi ta pačia dvasia: Dievo Sūnau, leisk man šiandien dalyvauti toje 
      mistinėje vakarienėje. Aš neišduosiu Paslapties Tavo priešams, 
      nepabučiuosiu Tavęs Judo pabučiavimu, bet Tau šaukiu kaip piktadarys: 
      Prisimink mane, Viešpatie, savo karalystėje! (Bizantijos šv. Jono 
      Auksaburnio liturgija, malda prieš Komuniją).
      Rengdamiesi tinkamai priimti šį Sakramentą, tikintieji laikosi nustatyto 
      pasninko: bent vieną valandą prieš priimant Komuniją nieko nevalgo ir 
      negeria, išskyrus vandenį ir vaistus (plg. Kanonų teisės kodeksas, kan. 
      919). Kūno laikysena (judesiai, drabužiai) turi išreikšti pagarbą, 
      iškilmingumą ir džiaugsmą tuo metu, kai Kristus ateina pas mus 
      Eucharistijoje.
      Komunija mus tvirčiau suvienija su Jėzumi. Viešpats juk sako: Kas valgo 
      mano kūną ir geria mano kraują, tas pasilieka manyje, ir aš jame (Jn 6, 
      56). Kaip kasdieninis maistas duoda mūsų kūnui laikiną gyvenimą, taip 
      Komunija nuostabiai teikia mūsų sielai amžiną gyvenimą. Prisikėlusio 
      Kristaus kūno ir kraujo priėmimas palaiko, praturtina ir atnaujina per 
      Krikštą gautą malonės gyvenimą. 
      Taip pat Kristaus kūno ir kraujo priėmimas naikina mūsų lengvąsias 
      nuodėmes bei apsaugo nuo sunkių nuodėmių. Kuo labiau mes dalyvaujame 
      Jėzaus Kristaus gyvenime ir kuo tvirtesnė su Juo mūsų draugystė, tuo 
      mažesnis pavojus ją nutraukti per sunkiąją nuodėmę. Tačiau Eucharistija 
      nėra skirta sunkiosioms nuodėmėms atleisti. Kaip jau minėta, tai daro 
      Susitaikinimo sakramentas.
      Priimantieji Eucharistiją yra daug tvirčiau susivieniję su Kristumi; kartu 
      Kristus juos vienija su tikinčiaisiais viename kūne  Bažnyčioje. Komunija 
      atnaujina, sustiprina ir pagilina įsitraukimą į krikščionių bendruomenę, 
      kuriai jau priklausome per Krikštą. Tam, ką priimame, mes atsakome Amen (hebr. 
      taip, tai tiesa). Tai nėra vien tik tikėjimo išpažinimas, bet taip pat 
      prisiimama ir pareiga kurti bendrystę vieni su kitais. Todėl norėdami 
      teisingai ir nuoširdžiai priimti už mus atiduotą Kristaus kūną ir kraują, 
      mes turėtume atpažinti Kristų kiekviename žmoguje.
      Per Paskutinę vakarienę Viešpats savo mokinių dėmesį nukreipė į Velykų 
      išsipildymą Dievo karalystėje: Ir sakau jums: nuo šiol aš nebegersiu šito 
      vynmedžio vaisiaus iki tos dienos, kada su jumis gersiu jį naują savo Tėvo 
      karalystėje (Mt 26, 29). Švęsdama Eucharistiją, Bažnyčia kaskart 
      prisimena šį pažadą ir žvelgia į Tą, kuris ateis (Apr 1, 4). Savo 
      maldoje ji kviečia Jį ateiti: Marana tha (1 Kor 16, 22), Ateik, 
      Viešpatie Jėzau (Apr 22, 20).
      
      Šaltiniai
      H. Vorgrimler, Naujasis teologijos žodynas, Kaunas: Katalikų interneto 
      tarnyba, 2003.
      Biblija, arba Šventasis Raštas, vertė A. Rubšys ir Č. Kavaliauskas, 
      Vilnius: Lietuvos Biblijos draugija, 2005.
      Codice di Diritto Canonico, Libreria Editrice Vaticana, 1983.
      Dizionario enciclopedico di spiritualitá, a cura di E. Ancilli, I-III vol., 
      Roma: Città Nuova, 1990.
      Katalikų Bažnyčios Katekizmas, Kaunas: LKB TKK leidykla, 1996.
      Br. Ramūnas Mizgiris OFM, Bernardinai.lt, 
      2006