| KITOS AVYS, NE ŠIOS 
                  Turiu namuose ,,Gerojo ganytojo" skulptūrėlę iš Romos. 
                  Nežinau, kaip pavadinti - gal koks naivusis menas? 
                  Michelangelo Dovydą primenantis garbanotas jaunuolis, 
                  apvilktas romėnišku rūbu, laiko ant pečių lygiai taip pat 
                  garbanotą avytę. Ir Vatikano muziejuj esu mačius panašią 
                  skulptūrą, tik elegantiškesnę. Galvoju, kodėl žmonėms kartais 
                  patinka saldūs atvirukai su šuniukais, kačiukais, viščiukais? 
                  Kodėl avytės kailio minkštumas sukelia kažkokius švelnius ir 
                  gailestingus jausmus? Norą prisiglausti, būti paglostytam, 
                  pajusti kvėpuojančią silpnesniojo šilumą? ,,Aš - gerasis 
                  ganytojas", - taip skamba šios Evangelijos ištraukos 
                  leitmotyvas. Pasivadinti geru - tai turbūt ir prisiimti 
                  silpnesniojo išvaizdą, kad jo neišgąsdintum. Tapti panašiam į 
                  piemenį, kovojantį su vilkais. Čia vis metaforos, 
                  sentimentalūs vaizdiniai. Naminiai jaukūs padarėliai tuo metu 
                  tikriausiai buvo dar ne madoj. Paminėtas ir samdinys, kuriam 
                  avys nerūpi. Pajutęs pavojų, jis deda į kojas. Vis tie 
                  pinigai. Kur tik jie pripainioti, pasitikėt negali. Gerasis 
                  ganytojas yra tikrasis piemuo. Jis siųstas Tėvo, viską daro su 
                  atsidėjimu. Jis lengvai atpažįstamas. ,,Aš pažįstu savąsias, 
                  ir manosios pažįsta mane, kaip mane pažįsta Tėvas, ir aš 
                  pažįstu Tėvą". Toks pažinties palyginimas kiek pribloškiantis. 
                  Regis, kasdien susiduriame su gėriu ir blogiu, tačiau juk būna 
                  nemažai atvejų, kai nebeskiriame jų ribų. Nusitrynusių gėrio 
                  ir blogio ribų, kurios taip lengvai neatpažįstamos, 
                  neatskiriamos, neatsiejamos. Blogų avių kaimenėje nėra, yra 
                  tik pasiklydusios. ,,Ir kitų avių dar turiu, kurios ne iš šios 
                  avidės" - gal čia užuomina į ,,blogąją" pasaulio tvarinijos 
                  dalį, maištaujančius angelus?  -gk-, Šiaurės Atėnai, Bernardinai.lt, 2004 | 
Į
  puslapį VYDIJA