Pilotas klausė 
					Jėzų: Ar tu esi žydų karalius?
					Jėzus atsakė: Ar 
					nuo savęs šito klausi, ar kiti apie mane tau pasakė?
					Pilotas tarė: Ar 
					aš žydas? Tavoji tauta ir aukštieji kunigai man tave 
					įskundė. Sakyk, ką esi padaręs?
					Jėzus atsakė: 
					Mano karalystė ne iš šio pasaulio. Jei mano karalystė būtų 
					iš šio pasaulio, mano tarnai juk kovotų, kad nebūčiau 
					atiduotas žydams. Betgi mano karalystė ne iš čia.
					Tuomet Pilotas jį 
					paklausė: Vadinasi, tu esi karalius?
					Jėzus atsakė: 
					Taip yra, kaip sakai: aš esu karalius. Aš tam esu gimęs ir 
					atėjęs į pasaulį, kad liudyčiau tiesą. Kas tik brangina 
					tiesą, klauso mano balso.
					Paminėjus Kristų 
					Karalių, ausyse ima suktis Vatikano radijo šaukiniai. 
					Christus vincit, Christus regnat, Christus imperat. Jis 
					nugali, valdo, viešpatauja. Gal tai pagal ankstesnį Julijaus 
					Cezario analogą: veni, vidi, vici? Bet šis trejetas kerta 
					lyg rimbu ar kalaviju, o vatikaniškasis švelniai, svajingai 
					liejasi, beveik kaip lopšinė. Ir kaip visos lopšinės baigia 
					išdilti iš atminties. Vatikanas, tiesa, tebešneka 
					lietuviškai, tik jau nebesulyginsi su anomis penkiolika 
					minučių, gūdžiuoju sovietmečiu, kaip dabar sakoma. Tada nuo 
					to balso virė antitarybinis kraujas. Meilė Bažnyčiai 
					nebeišsitekdavo širdy. Sibiro naktys virsdavo aušra. Ir vis 
					palydint tai lopšinei apie valdantį ir viešpataujantį 
					Kristų.
					O jis 
					štai aiškina Pilotui, kad jo karalystė ne iš šio pasaulio. 
					Pilotas gal ir patikėjo, nes ne per daug stengėsi pasiųsti 
					vienišą maištininką ant kryžiaus. Vis dvejodamas. Bet kai jo 
					mokiniai vėliau ėmė plėstis ir kelti galvas, senasis 
					imperijos vietininkas būtų galėjęs tik atsidusti dėl savo 
					lengvatikystės. Ne šio pasaulio karalius netrukus suvalgys 
					ir pačią Romą su visu imperatoriaus dvaru. Jam patinka 
					didelės teritorijos, nes ten yra kur parodyti savo galybę ir 
					pasišaipyti iš tų, kurie mėgina jam nepasiduoti. "Aš 
					patiesiu tavo priešus tarsi suolelį po tavo kojom,  čia 
					jam taip Visagalio pažadėta ir taip daroma. Sibiro naktyse 
					skambėjęs jo pergalės himnas guldė jo priešus, nespėjus 
					tiems nė prasimerkti. 
					Lieka, 
					žinoma, klausimas, kodėl jis pats tada nekalbėjo ir nesielgė 
					kaip tikras karalius. Leidosi spjaudomas, mušamas, 
					teisiamas. Vietoj apgalvotos ir argumentuotos gynybos  
					nerišlios pamokslininko frazės. Tokia taktika? Apsimesti 
					silpnu ir vienišu, kad užmigdytum priešininkų budrumą? Ar 
					tai dangaus scenaristo sumanymas? Privesti visą šią istoriją 
					iki absoliutaus kracho, o paskui kaip pirmąją kūrimo dieną 
					iš tamsos ir nieko švystelėti naujo pasaulio kontūrais? Ne 
					mums tuos dalykus suprasti. Tik aišku, kad tariamas šio 
					karaliaus nekarališkumas bus per amžius didysis jo ginklas 
					ir jo priešininkų didysis suklupimas. 
					Popiežius Pijus XI, prieš aštuonis dešimtmečius įvedęs 
					katalikams Kristaus Karaliaus šventę, skelbė šitaip ketinąs 
					stabdyti besiplečiantį sekuliarizmą ir ateizmą. Ir čia 
					sužaistas keistas žaidimas. Griūvančių monarchijų fone 
					pasirodęs Kristaus valdovo titulas turėjo būti daugelio 
					priimtas kaip paranojiškos Bažnyčios pastangos sulaikyti 
					visuomenės progresą. Praėjusių laikų ilgesys, kvailas ir 
					juokingas. Rusijoje kaip tik tuo metu bolševikai smaginosi 
					susprogdintų katedrų griuvėsiuose ir kišo savo vyskupus po 
					ledu. Jokio sekuliarizmo ar ateizmo Kristus Karalius 
					nesustabdė, tik dar labiau dilo jo paties galia ir 
					autoritetas. Beveik žodis žodin buvo kartojamas evangelinis 
					pasakojimas. Ironijos kupinas žvilgsnis į tariamą žydų 
					karalių, ir kaip pasiteisinimas  Mano karalystė ne iš šio 
					pasaulio. Kur čia beįtarsi, kad jis sugebėtų valdyti 
					pasaulį. Visiems po senovei ramu ir saugu. Aną pasaulį jam 
					atiduodame, tegul sau ima, kad nori. Dar sykį be galo 
					juokinga.
					Sunerimusi Bažnyčia karštligiškai mėgins ir tebemėgina 
					apginkluoti jį šio pasaulio ginklais, užsodinti ant žirgo, 
					pakurstyti jame kovos dvasią. Viskas perniek anksčiau ar 
					vėliau. Ant balto žirgo jis pasirodys žemei tik laikų 
					pabaigoje. Dabar jo kovos visada tik naktį, prisidengus 
					neperregima tamsa. Žaibiškos, nes priešinga pusė nuo Piloto 
					laikų jame mato nevykėlį, tinkamą tik anam pasauliui. Tada 
					juokiasi jis. Anas pasaulis jam reikalingas, tai ne 
					metafora. Ten jis kuria savo strateginius planus ir 
					treniruoja angelus. Ten jo ginklų arsenalai. Ten jo tiesa 
					įgyja triuškinamą galią ir niekais paverčia imperijas. Taigi 
					jau šį pasaulį.
					Aišku, 
					su šypsena lauktume įrodymų. Kaip Pilotas. Šiandien Kristaus 
					pergalės dar mažiau įžiūrimos negu 1925-aisiais, kada 
					popiežius Pijus jam pavedė valdyti visatą. Europa jau 
					pavadinta aptemusios vilties ir netikėjimo žemynu. 
					Spindinčiomis akutėmis sucypsėkime, jog bažnytiniai uabai 
					bankrutuoja. Plojimai, nauji plojimai. Juo tolyn, juo mažiau 
					Bažnyčia turės argumentų, kad ji yra pasaulio šviesa. 
					Spindinčių akučių daugės. Bažnyčiai tai tiesiausias kelias 
					link savo Karaliaus. Kiekvienąsyk teisiama ji tampa kaip 
					jis. Reikia nerišlių frazių, kalbėjimo ne į temą. 
					Ištikimybės jo absurdo teatrui. Duoti kartotis ir kartotis 
					evangeliniam scenarijui. Kita pusė neišvengiamai užkimba. 
					Žiūrėk, ir Pilotas jau spąstuose, pasipjovęs savo išmintimi 
					ir logika. Ir jau atidavęs jo tiesai savąją Romą.
					Kristus 
					ir toliau savo viešpatavimą lengvai leis priskirti nusenusių 
					kunigų fantazijoms. Ar svajonių sričiai, glostomai Vatikano 
					radijo lopšinių. Po to, kai vieną rytą viskas šioje 
					istorijoje buvo sudėliota į vietas, jis nuolat dangstys savo 
					tikruosius bruožus. Anokia čia būtų jam meilė ir 
					atsidavimas, jeigu jis būtų nešiojamas gatvėmis karaliaus 
					neštuvuose ir kiekvienas žinotų, kad nenusilenkęs jam 
					bematant kris negyvas. Anoks ir karaliavimas, kada tik tiek 
					tesugebi.
					Bet čia 
					jau ne Piloto logika. Jo neapgausi, kokie turi būti šio 
					pasaulio karaliai. Paniekai išstatytam tariamam žydų 
					karaliui jis mes savo garsiąją repliką: Štai žmogus. Frazė 
					bus tiksli, bet jau po laiko. Minia cyps iš pasitenkinimo. 
					Įamžinti judesiai. Kaip ir to žmogaus stovėjimas nuleidus 
					rankas. Liūdnas ir pailgas jo veidas, paskui patraukęs poetą 
					ir išdavęs Karalių, ten tereiškė jo kapituliaciją. 
					Kam viso 
					to reikėjo, dabar svajingai tebeniūniuoja anas radijas.
					
					
					-js-, Bernardinai.lt, 2006