| 
                  
					tarp gyvenimo ir mirties   Visas mūsų
                  gyvenimas turėtų būti meditacija apie paskutinį ir
                  svarbiausią sprendimą: pasirinkimą tarp gyvenimo ir
                  mirties.Visiems mums tenka
                  mirti. Tačiau nusiteikimas, su kuriuo pasitinkame mirtį,
                  padaro ją savotišku pasirinkimu arba už mirtį, arba už
                  gyvenimą.
 Jeigu būdami gyvi
                  mes pasirinkome gyvenimą, tada mirdami mes pereisime iš
                  mirties į gyvenimą. Gyvybė yra dvasinis dalykas, o
                  dvasiniai dalykai yra bežodžiai. Jeigu dvasia, kursčiusi
                  fizinio gyvenimo liepsną mūsų kūnuose, nepamiršdavo ir
                  pati pasisotinti tąja alyva, kuri randama tik Dievo meilės
                  tyloje, tada, kūnui mirus, dvasia toliau degina tą pačią
                  alyvą. Degina savąja liepsna. Tačiau jeigu dvasia sudegė
                  kartu su drumzlina aistros, egoizmo ar puikybės alyva, tada,
                  atėjus mirčiai, dvasios liepsna užgęsta kartu su kūno šviesa,
                  nes žibinte jau nebelikę alyvos.
 Gyvendami turime išmokti
                  apkarpyti žibintų dagčius ir tyloje pripildyti juos meilės,
                  retkarčiais prabylant ir išpažįstant Dievo šlovę, kad
                  pagausintume savąją meilę, augindami kitų meilę ir
                  mokydami juos taikos ir tylos būdų.
 Jeigu mirties
                  akimirką ji pas mus ateina lyg nepageidaujamas prašalaitis,
                  tai dėl to, kad ir Kristus mums visada buvo lyg
                  nepageidaujamas prašalaitis. Juk kai ateina mirtis, ateina ir
                  Kristus, atnešdamas mums amžinąjį gyvenimą, kurį Jis
                  mums nupirko savąja mirtimi. Todėl tie, kurie myli tikrą
                  gyvenimą, dažnai mąsto apie savo mirtį. Jų gyvenimas yra
                  sklidinas tylos, kurioje jau glūdi pergalė prieš mirtį.
                  Tyla iš tiesų padaro mirtį mūsų tarnaite ir netgi bičiule.
                  Mintys ir maldos, išaugančios iš tylaus mirties apmąstymo,
                  yra lyg medžiai, augantys ten, kur yra vandens. Tai yra
                  stiprios mintys, įveikiančios nelaimės baimę, nes jos jau
                  nugalėjo aistrą ir troškimą. Amžino troškimo blaškomos
                  mūsų sielos veidą jos atgręžia į Kristaus veidą.
 Sakydamas, kad
                  visas tylos gyvenimas yra skirtas galutinei ištarmei, aš
                  nenoriu pasakyti, jog visi mes turime kažkaip įsigudrinti
                  numirti su maldingomis šnekomis lūpose. Visai nebūtina, kad
                  paskutinieji mūsų žodžiai būtų kažkokie ypatingi ar
                  dramatiški ir dėl to verti būti įamžinti popieriuje.
                  Kiekviena gera mirtis, kiekviena mirtis, kuri paima mus iš šio
                  pasaulio nežinomybės ir perduoda į neišsenkančią ramybę
                  ir Kristaus meilės tylą, pati savaime yra ir ištarmė, ir išvada.
                  Ji sako, žodžiais ar be žodžių, kad yra gera, kai
                  gyvenimas pasiekia jam paskirtą galą, kai kūnas sugrįžta
                  į dulkes, o dvasia pakyla pas Tėvą, per mūsų Viešpaties
                  Jėzaus Kristaus gailestingumą.
 Tyli mirtis gali būti
                  iškalbinga savo ramybe ir pasakyti daug daugiau negu mirtis,
                  pertraukiama iškalbingų pasakymų. Vieniša mirtis, tragiška
                  mirtis gali kur kas daugiau pasakyti apie Kristaus ramybę ir
                  gailestingumą, negu daugybė kitų ramių ir patogių mirčių.
 Nes mirties iškalba
                  yra iškalba žmogiškojo skurdumo, kuriam prieš akis atsivėrė
                  dieviškojo gailestingumo lobynai. Kuo labiau suvokiame, kad mūsų
                  skurdumas yra be galo didis, tuo didesnė bus mūsų mirties
                  prasmė  ir didesnis jos skurdumas. Nes šventieji yra tie,
                  kurie trokšta būti patys skurdžiausi gyvenime ir kurie užvis
                  labiau džiūgavo dėl kraštutinio mirties skurdumo.
 Thomas
                  Merton,Mažoji
                  studija, Bernardinai.lt, 2005   |