|  
		 
		
		 
		 
		Aleksandras Kavoliūnas 
		
		 
		
		
		laikmetIS, kuriame gyvename 
		 
		gimiau pačiu laiku 
		
		
		 
		Kokioje santvarkoje mes gyvename, ar savo eroje, o gal ne savo laiku ir 
		ne savo vietoje? Laiką, kuriame esame, vadiname era po Kristaus. 
		Skaičiuojame laiką nuo Kristaus ir turime tikėjimą, kurį vadiname 
		krikščionybe (turiu omenyje Lietuvą). Pasaulyje įvairių tikėjimų begalė, 
		apie 6000, juos vadiname religijomis. Tikime Dievu, kurio net vardo 
		nežinome, kai kurie tikime Buda, Mahometu
 Dėl jų kovojama, kariaujama, 
		kartais ir žūstama. O jei nėra iškilios dievybės, tada ieškome tarp 
		savų, gyvųjų tarpe, arba sugalvojame ir sudieviname.  
		Na, tarkim, gimėme pačiu laiku
 Tačiau kaip patikrinti vertybes ir 
		tradicijas, kurios mus supa ir įtakoja? Viena tokių tradicijų, 
		pretenduojančių į vertybes  tai laidotuvės. Bet laidotuvės laidotuvėms 
		nelygu. Yra ir kitokios rūšies laidotuvės  neregimų dalykų
  
		Palaidojus sąžinę ir priėmus liberalius įstatymus  leidžiančius 
		abortus, gėjų santuokas, eutanazijos ir kitų buitinių paslaugų 
		suteikimas, sukeltų rimtus padarinius Respublikos likimui. Mes, 
		lietuviai  gerbiama tauta, ir to niekam nereikia įrodinėti,  turime 
		tradicijas, siekiančias Renesanso epochą ir anksčiau, tad pamatai yra, 
		tik nereiktų to pamiršti ir neapgalvotai eksperimentuoti. Nes mes  ne 
		prancūzų Respublika su bedieviškais šmeižtais ar panašiai. Turbūt ne 
		visi žino, kad šaipūno bedievio Voltero bute po mirties buvo įrengtas 
		krikščioniškas knygynas. O dabar visų pasaulio skaitomiausių knygų tarpe 
		pirmą vietą užima Biblija.  
		Tačiau jei valdžia uždara Dievo Žodžiui, ji bus atvira okultizmui! O tai 
		pavojinga sąjunga, iš kurios kyla totalitarinės sistemos ir 
		autoritariniai režimai!  
		Kartą žymus jėgos struktūrų pareigūnas paklausė, ką daryti, kad 
		nusikaltimai ir žiaurumas apleistų mūsų visuomenę. Tada aš surengiau 
		keletą paskaitų visuomenei apie okultizmo žalą  Blogis 
		didmiesčiuose. Bet ką reiškia toks lašas jūroje? Visuomenę formuoti ir 
		reformuoti įmanoma turint bent jau programą minimum. Mokiniams, jaunimui 
		reikia naujo, rimto moralinio pagrindo, nes tėvai,  nors jokiu būdu tai 
		dar neprarasta karta,  daug ko negirdėjo, o ir jų pačių niekas nemokė 
		to, apie ką čia noriu pakalbėti. Apie ką?  
		***  
		Laidoti šiukšles sąvartyne  gerai. Laidoti numirėlį taip pat gerai, 
		geriau, nei melstis už jau mirusį, nes gal būtų ilgiau gyvenęs, jei 
		melstumėm už jį tada, kai dar buvo gyvas.  
		Bet yra dalykų, kurių laidoti nevalia. Vienas jų  Biblija. Jei mes 
		palaidosim Dievo įstatymus kertiniais žmogaus gyvenimo klausimais, bus 
		rimta! Ir jie vis tiek kalbės garsiau net už nužudyto Abelio kraują,  
		juk ir šiandien jo kraujas byloja garsiau nei bet kurio kito.  
		O jei bandysim Bibliją laidoti, tai palaidosim ir paskutinę viltį ką 
		nors pakeisti tautos gyvenime. Tautos ateitis  augantys vaikai! Čia ne 
		karas keliuose (nors ir tai be galo svarbu!), ši kova už tai, kas yra 
		brangu kiekvieno žmogaus, kiekvieno lietuvio, kiekvieno tėvo ir motinos 
		širdžiai,  kova už savo ir savo vaikų amžinybės vietą. Rugsėjo 11-osios 
		įvykiai Niujorke parodė, kad Dievo malone žaisti nevalia. Tauta, tiek 
		daug gavusi Šventojo Žodžio dėka, negalėjo atsilaikyti prieš teroristų 
		atakas. Nėra atgailos už Biblijos ir maldų išstūmimą iš valstybinių 
		įstaigų, mokyklų, universitetų. Ir
 priešas jau ant tavo namų slenksčio. 
		Gamta nemėgsta tuštumos.  
		
Ar mes kada turėjom Šventojo Rašto studijas mokyklose? Ne! Gal šiek 
		tiek Senojo Testamento. O jei įdiegtume Naująjį Testamentą mokyklose, 
		mūsų vaikai gautų aukščiausios prabos mokslą, kuris yra amžinojo 
		gyvenimo vertės, ir už kurį sumokėta aukščiausia valiuta Visatoje  
		Kristaus krauju! 
		Kokių dar naujų programų mums reikia? Sakome kasdienis Dievo Žodžio 
		skaitymas
 Na, jei Dievo, tai ar nežinome, kad Jo Žodis užrašytas 
		Šventajame Rašte? Tad ir mokykimės Dievo, o ne velnio.  
		Kai kas sako, kad Biblija  tai Vakarų gaminys ir mes nieko bendro su ja 
		neturime. Patikėkit  Biblija nėra Vakarų pasaulio kūrybos išdava ar 
		Amerikos slaptasis ginklas, kaip kad bando pavaizduoti krikščionybės 
		priešininkai! Biblija yra Rytų išminties knyga, o jei dar tiksliau,  
		dieviškos moralės knyga. Naujasis Testamentas yra geriausia priemonė 
		auklėti jaunąją kartą mokyklose, taip pat ir visuomenei teigiamai (re)formuoti 
		 Viešpaties Jėzaus mokslas bei etinių gairių knyga, duota žmonijai, 
		mąstančiai kūrinijos daliai, perleista per Rytų šalių žmonių sąmonę bei 
		jų rankomis užrašyta mūsų širdims suvokti, nes Dievo mintys  ne mūsų 
		mintys, ir Jo keliai  ne mūsų keliai!  
		Net Napoleonas,  o jo įžvalgos apie Šventos Onos bažnyčią visai 
		neprastos,  perskaitęs Evangeliją pagal Joną pasakė, kad jei Jėzus 
		nebuvo Dievo Sūnus, tuomet Juo buvo tas, kuris užrašė tą Evangeliją!  
		Viso to  Kristaus mokslo  reikia ne tik dvasiai, bet ir sielai, juk 
		žmogus ne vien tik dvasinė būtybė, bet dar siela ir kūnas. Jei būsi 
		super dvasinis, gali tapti fariziejumi  sausuoliu ištįsusiu veidu, 
		kuriam svetimi džiaugsmas ir meilė.  
		Vien tik siela vadovaudamasis, tapsi sentimentaliu verksniu, serialų a la Vergė Izaura 
		žiūrėtoju
 Na, o jei tik kūno norams paklusti, tai jau tragedija. Iš jo 
		kilę visi pasaulio izmai ir dar daugiau. 
		Tik visų trijų lygmenų  dvasios, sielos ir kūno (NT, 1 Tesalonikiečiams 
		5, 23)  pusiausvyra padės tapti pilnaverte asmenybe. O kokia asmenybe 
		tapsim, priklauso nuo mūsų atsidavimo Šventajai Dvasiai, mūsų Guodėjai 
		ir Globėjai,  Ji atėjo iš Dangaus vietoj Jėzaus, nes tik lygiavertis 
		Asmuo galėjo užimti Kristaus vietą. Daugelis net nesupranta, kad 
		Šventosios Dvasios lietus lyja ant blogų ir ant gerų, ant raugių ir ant 
		kviečių. Kodėl? Gal tarp tų raugių išaugs ir geras želmuo. Ir dar todėl, 
		kad Dievas labai myli žmogų, kuris, beje, sutvertas pagal Jo atvaizdą, 
		vienintelis žemėje yra dvasinė būtybė. Galit kai kurie dabar niekinti 
		Kristų, vadinti nepriderančiais vardais, bet Jis vis tiek myli visus. 
		Su kuo gyvu dar Viešpats yra sudaręs bent vieną sandorą, jei ne su 
		žmogum? Negi su gyvuliu? Ir iš tos sandoros yra išplaukęs žmonijos 
		Atpirkimas. Jėzus iš Tėvo gavo žymiai prakilnesnį tarnavimą nei pirmoji 
		Sandora, nes antroji Sandora (Naujasis Testamentas), kurios Tarpininkas 
		Jis yra  tobulesnė ir besiremianti geresniais pažadais (NT, Hebrajams 
		8, 6). O pirmoji (ST) buvo su trūkumais ne dėl to, kad Dievas 
		neapskaičiavo, bet dėl anų laikų žmogaus netobulumo ir barbariškumo.  
		***  
		Daug kas ieškojo ir šiomis dienomis tebeieško atsakymų, kaip paveikti 
		visuomenės raidą teigiama linkme. Bet dažniausiai apsiribojama vien 
		kritika, neparodant jokios išeities iš padėties. 
		V. Cojus, Vl. Visockis dainavo, kalbėjo apie tai, kas neteisinga. Bet 
		išeities nenurodė. Viena yra kalbėti, o kita  gyventi taip, kaip kalbi. 
		O kaip gyventi, jei aplink tiek purvo ir neteisybės?...  
		Kaip? Tikėjimu, štai kaip! Juk Kristus nemirė, prisikėlė, tai ko 
		liūdėti? Pagrindas džiaugtis yra toks galingas, žymiai galingesnis už 
		bet kokią branduolinę bombą. Mirtis nugalėta, belieka šį faktą 
		įsisąmoninti ir toliau tuo gyventi, o ne tuo  kas bus, jeigu bus. Kas 
		bus, tą ir krikštysim, nes kitaip paranoja prikibs. 
		Beje, apie bombas. Jei mūsų šalies sieną peržengtų užgrobėjo čebatas, 
		paklauskime savęs: negi mes mažesnių darinių  šeimos, buto  
		teritorijos neginame? Tas pats sveikas vyriškumas ir Tėvynės meilė 
		reikalauja turėti visokeriopai pajėgią kariuomenę. Nei JTO, nei ES šiais 
		klausimais nepasikeis ir nepadės, nes šios įstaigos  viso labo tik šnekyklos. 
		Sprendimus turime daryti mes patys, o ne NATO, nes ji seniai pareiškė 
		savo nuomonę. O dėl kariuomenės būtinumo, tai ar nepamenat, kad Jėzus 
		nenurodė Jį klausiantiems kariams demobilizuotis,  ne taip, kaip 31 
		Lietuvos atstovas, abejojantis NATO pajėgų buvimo mūsų šalyje verte,  
		bet pamokė, kaip tarnaujant teisingai elgtis: Nieko neskriauskite 
		(nestatutiniai santykiai ir ne tik), melagingai neskųskite, tenkinkitės 
		savo alga (NT, Luko 3, 14). Viešpats ne prieš kariuomenę ir šalies 
		gynybą!  
		Mažiau bijokime  kas bus, jeigu bus!!! Mūsų baimės gali mus įkalinti 
		labiau, nei įsivaizduojame.  
		***  
		Kartą vienas lenkas man ilgesingai pasiguodė dėl ekonominės krizės 
		įveikimo galimybių  anksčiau turėjome uniją... Brangieji, tikroji unija 
		galima tik Danguje, ten ji bus tobuliausia. 
		Anos unijos laikai praėjo, bet sąžinės prekeiviai ir toliau rezga 
		sąmokslą  Wilno nasze. Priešvalstybinių jėgų keliamos riaušės, 
		neramumai ir skundai yra labai pavojingi, nes skaldo valstybę iš vidaus. 
		Taip be paliovos drumsčiamas vidaus gyvenimas ir ardoma piliečių vienybė 
		bei pakertamos šaknys taikiam Lietuvos gyventojų bendradarbiavimui. 
		Tokie neramumai ir skundai valstybei sunkina tarptautinę Lietuvos padėtį 
		ir didina prieštaravimus tarp tautos ir Vyriausybės, leidžiančius 
		tautinėms mažumoms kelti vis daugiau neteisėtų reikalavimų, silpninančių 
		lietuvių tautą ir valstybę. O valdžios ištroškę girtuokliai komunistų 
		partiją naudoja kaip platformą turtams įgyti, nors tą patį daro ir 
		lietuvių, ir kitų tautų kolaborantai. Nemanykime, kad jedinstvininkai 
		miega žiemos miegu...  
		Rasizmo apraiškos gali būti ir labai subtilios. Yra ir taip vadinamas 
		dvasinis rasizmas. Visko materialaus ištakos yra nematomame pasaulyje, 
		kuris dažnai kalba garsiau už matomąjį. Ar ne dvasinis rasizmas laikyti 
		kitą žmogų žemesniu už save? Arba vieną tautą žemesne už kitą? Tačiau 
		tokius dalykus mes pastebime ne pirmą dešimtmetį, tik šį kartą ne iš 
		rusų
 Iš ko? Nagi iš lenkų. Noriu priminti popiežiaus Jono Pauliaus 
		pasakytus žodžius, kad nėra lenkų Lietuvoje, o yra tik lenkiškos kilmės 
		lietuviai. Štai taip...  
		Teko girdėti, kad Vatikane laikant pamaldas priekinėse eilėse sėdi vien 
		lenkai, o lietuviai  niekada... Brangieji, čia juk ne laidojimo kripta, 
		ir negali būti pirmenybės nei lenkui, nei graikui, nei žydui  Dievas į 
		asmenis neatsižvelgia, jam priimtinos visos tautos ir žmonės, kurie 
		gyvena teisiai ir dievobaimingai.  
		Įstatymai ir įsakymai nėra reliatyvūs, kuo jie mažiau keičiasi ar yra 
		keičiami, tuo didesnis stabilumo garantas išlieka tiek žmonėms, tiek 
		valstybei. Tarp tokių prioritetų ir turi būti Švento Rašto mokslas. Jo 
		įstatymai turėtų būti tvirčiausia valiuta šalyje!  
		***  
		O jei ne, tai kur ir dėl ko mes tada gyvename? Kokia yra vertybių skalė 
		ir ar ji yra? Nuolat kalbame apie savo žemę, pabrėždami jos sakralumą, 
		bet ar šalies įstatymai atitinka Dievo Žodžio standartus? Juk ir eidami 
		į valdžią prisiekiame Dievo vardu
  
		Taigi, išeities taškas mūsų vertybėms, arba jų matas turėtų būti 
		nenuginčijamas faktas, kad Kristus prisikėlęs. Ir jei yra kitaip, tai ką 
		mes tuomet veikiame bažnyčiose per Valstybės ir kitas šventes?
 
		Veidmainiaujame? Kodėl kviečiame kunigus šventinti namus, santuokas, dėl 
		ko krikštijame vaikus?
 Veidmainiaujame? Jei netikime Kristaus 
		prisikėlimu, tai ką mes čia visi kartu šioje šalyje, šioje kultūroje 
		veikiame?  
		Ko tuomet verta Renesanso dailė, Mikelandželo ir kitų kūryba, sakralinė 
		muzika, jei Jis neprisikėlė? Ar visa tai  tik fantazijų, iliuzijų 
		sfera? Kokia tuštybė, jei visa, apie ką mes mąstėme, rašėme ir kūrėme  
		tik pramanas.  
		Arba Vatikano atsiprašymas už J. Huso nužudymą  klaidos atitaisymas, 
		kam jis? Nuolatiniai teismai, karai tarp protestantų ir katalikų? Raganų 
		medžioklė
 Ko tada vertas mūsų tikėjimas, jei Tas, kuriuo tikime, miręs?
		 
		O jei prisikėlęs, tai kas davė teisę visus ir viską niekinti!? 
		Užpuldinėti tautas, deginti gruzinų kaimus Pietų Osetijoje?! Savo 
		namuose iš pradžių išsikuopkite! Etninis valymas? Bet tai jau buvo
 
		Tada, nesant Dievo baimės, nebėra ko bijoti ir viskas galima? Negalima! 
		O jei net ir būtų taip, kad Kristus neprisikėlė, tai rusų rašytojo, 
		filosofo ir humanisto F. Dostojevskio mintis: Jei kas nors man įrodytų 
		tiesą, kad Kristaus nėra, ir iš tikrųjų būtų, kad tiesa  ne Kristuje, 
		tai man labiau norėtųsi pasilikti su Kristumi, negu su tiesa  verta 
		didžiausio dėmesio ir įvertinimo.  
		Štai kaip buvo parašyta viename bedievių plakate: Dievas miręs  K. Marksas. O dabar argi yra ne taip: 
		Karlas Marksas miręs  Dievas. 
		Kur dabar K. Marksas, F. Nyčė? Nebėra
 Štai koks yra dabartinis jėgų 
		santykis pasaulyje ir jis niekados nepasikeis!  
		Buda buvo princas, vienuolis. Konfucijus  valstybės veikėjas. Mahometas 
		buvo generolas, Jėzus Kristus yra Dievo Sūnus. Trys buvo, o vienas  
		yra! Kuris iš jų prisikėlė, kurio kapas tuščias? Ar prisikelti iš 
		numirusiųjų ne stebuklas?  
		Jei tikime tik dalinai, tai ir mylime dalinai, dirbame dalinai, 
		neatiduodame savęs pilnai, kuriame tik dalinai. Dalinis kapitalizmas 
		(susimaišęs su neišnaikinto komunizmo sėklomis ir šaknimis). Todėl ir 
		rezultatas dalinis, pasiekimai daliniai, meilė dalinė. Dėl to dalinumo  
		viena koja vienoje valtyje, kita kitoje  kilus audrai užpakalis nuolat 
		šlapias, ir laimikis nei žuvis, nei mėsa. O mūsų tikėjimas, tai jau 
		tikrai opiumas liaudžiai, neklusniųjų drausminimui.  
		Jei Kristus neprisikėlęs, tada ir Dievas, tarsi Judas, atidavė Sūnų 
		mirti ir tiek
 Ir jei Kristus neprisikėlė, tai ar verta dalyvauti šiame 
		kaukių baliuje,  čia domino, ten domino! Ko tada verta Europos 
		reformacija, Liuteris, Kalvinas, didžioji kova už tų šalių vertybes? 
		Klausimai, be abejo, retoriniai. O jeigu ne retoriniai, tada nieko 
		vertos ir mūsų tradicijos, ir bažnyčios, ir kai kurios partijos, ir šis 
		tuščias mūsų tikėjimas su netikromis šventėmis, butaforiniais 
		apsireiškimais, atlaidais ir visa kita. Tada ir Šventas Raštas visai 
		nešventas, ir verčiau surenkime didžiąsias laidotuves, nes ši tradicija 
		tūkstantmečiais nepakito, pati stabiliausia, visi juk kada nors mirsime
		 
		Arba išparduotuvės. Parduokim viską, tai turėsim pinigų. Parduokim žemę, 
		kas puls derėtis? Pardavę motiną, tėvą, parduokim viltį, dainą, orumo 
		liekanas
 Už saują grašių. Ir nebeliks nieko, dėl ko turėtume stengtis 
		gyventi. Jei nebuvo Prisikėlimo, tai ir blogis  geroji išeitis, 
		neteisybė saldesnė už teisybę, o grožis  bjaurastis.  
		***  
		Tačiau taip nėra, nes Kristus prisikėlė, tokia yra daugelio viltis! O 
		jeigu taip, tai kokia iš to seka išvada? Kad padedančiam sau ir Dievas 
		padės. Ir nereikia visko Dangui suversti, kažką ir patys turime daryti. 
		Dėl ko? Dėl Tėvynės,  jei pasižadame Tėvynei, tai turime ją ir saugoti. 
		Tik jokiu būdu ne iš centralizuoto centro, nesvarbu, kur jis bebūtų  ar 
		Maskvoj, ar Briusely. Niekas mūsų bėdų nesupras ir su jomis nesusidoros, 
		tik mes patys.  
		Tad su šia didžiąja Prisikėlimo viltimi ir kibkime į darbą: kraukime į 
		šalies, kurioje gyvename, aruodus. Rūpinkimės krašto gynyba, verslu, 
		ekonomikos kėlimu  auklėkime vaikus Kristaus dvasioje, nes iš čia ir 
		vaikų pagarba tėvams: Gerbk tėvą ir motiną, kad ilgai gyventum su 
		pažadu, kad tau gerai sektųsi. Tai bene svariausias įsakymas su meile, 
		nuo kurio priklauso ir teigiamas visuomenės formavimas. Priešas sako: 
		Atrėžk atžagariai tėvui, motinai, kaimynui... O tu elgiesi pagarbiai, 
		atleidi, nes taip elgtis Kristaus mokslas prisako. Ir nauda akivaizdi, 
		nes juk nori, kad tau viskas sektųsi, o ne atvirkščiai.  
		Viskas, tai ir yra viskas, ką prieš tai išvardinome, ir dar daugiau, jei 
		kas begali būti brangiau už tėvus ir Tėvynę. Iš tokių vertybių kils ir 
		pagarba valdžiai,  kuri tada, nori ji to ar ne, privalės keistis,  ir 
		kareivių būrio vadui, mokytojams, seneliams, kitataučiams.  
		Mirties geluonis prieš 2000 metų buvo išrautas, ir Prisikėlimas tebėra 
		didžiausia žmonijos viltis! Tad sėk pasėlio grūdą, o broli, kol jaunas, 
		ir kol dar yra laiko.  
		Kada vyriausybė nulenks kelius prieš Jėzaus Kristaus vardą, tada šalis 
		bus krikščioniška, nes kitaip būti negali, todėl kad karalių Dievas 
		anksčiau ar vėliau tampa ir karalių tautų Viešpačiu. Ir tada, kada 
		valstybės įstatymai nebesikirs su Visatos Konstitucija, keisis nacijos 
		veidas, politinis ir dorovinis klimatas, ir kaip toj dainoj  keisis 
		miestai ir veidai, tik į gerąją pusę.  
		
		2008 10 18 
   |