| 
                  
					MANO SIELA ŠLOVINA VIEŠPATĮ /.../
					Marija buvo paprašyta sutikti tapti Mesijo motina  Mesijo, 
					kurio taip laukė Izraelis. Jai duodama malonė priimti ir 
					išnešioti Jį įsčiose, ko pagal pranašo Izaijo paskelbtą 
					Dievo pažadą troško kiekviena jauna izraelietė. Marija 
					priima ši kvietimą ir ką daro? Viską palikusi skubiai 
					iškeliauja padėti Elzbietai, senatvėje stebuklingai 
					laukiančiai kūdikio, tuo rodydama mums paprasto tarnavimo 
					artimui, o kartu ir Viešpačiui, pavyzdį.
 Marija yra malonės pilnoji, nes iš savęs pačios nieko neturi
					 ją visą pripildė Šventoji Dvasia. Jai vos 
					pasveikinus Elzbietą, ir ši pasidaro kupina Šventosios 
					Dvasios ir todėl atpažįsta esminį dalyką: prieš ją stovinti 
					jauna mergina yra labiausiai palaiminta iš visų moterų, nes 
					ji  besąlygiškai priėmė Viešpatį. Ir Elzbieta, klausdama Iš 
					kur man tai, kad mano Viešpaties motina aplanko 
					mane?! (plg. Lk 1, 43), kalba ne apie garbę, kurią 
					galime suprasti pernelyg žmogiškai, bet apie Dievo malonę. 
					Ta malonė yra tokia tikra, kad net kūdikis jos įsčiose 
					šokteli iš džiaugsmo: dar negimęs jau yra pripildytas 
					Šventosios Dvasios, kuri jį ves per gyvenimą, kad jis taptų 
					Mesijo pranašu.
 Marija visiškai atvira Dievo malonei, nes, nepaisant visos 
					žmogiškosios nežinios, ji įtiki, jog Dievui nėra 
					negalimų dalykų (Pr 18, 14; Lk 1, 37), įtiki, jog 
					išsipildo viskas kas Dievo yra pažadėta  atėjus laikui 
					išsipildo tokiu mastu, jog tai viršija mūsų supratimą ir 
					lūkesčius. Toks Marijos atvirumas Dievo veikimui prasiveržia 
					džiaugsmo giesme: Mano siela šlovina Viešpatį...
 Šis Marijos Magnificat yra pranašiška giesmė 
					apie Dievo veikimą. Giesmė, kuri per ją ir mums duota, kad 
					su pasitikėjimu vis giedotume, ypač tada, kai pritrūkstame 
					pasitikėjimo Dievu... Marija yra ne tik Dievo Gimdytoja ir 
					mūsų Motina, bet ir pirmoji Naujojo testamento pranašė. Po 
					to evangelistas Lukas pasakoja dar apie du  Zachariją ir 
					senelį Simeoną, kurių giesmės taip pat yra Dievo meilės ir 
					galybės pranašavimas, o su mūsų Atpirkimu ir patvirtinimas. 
					Jas kaip ir Marijos Magnificat katalikai 
					kasdien gieda Valandų liturgijoje.
 Kaip šiedu tokiais tampa, ypač Zacharijas, kuris pradžioje 
					nepatikėjo Viešpaties Angelo jam perduota žinia, nors buvo 
					kunigas ir būtent tos malonės prašė? Pamačius Dievo veikimą, 
					Zacharijo širdis atsivėrė, liežuvis atsirišo ir, kaip 
					evangelistas Lukas rašo: Kūdikio tėvas Zacharijas 
					tapo kupinas Šventosios Dvasios ir ėmė pranašauti: Dėl 
					širdingiausio mūsų Dievo gailestingumo mus aplankė šviesa iš 
					aukštybių, kad apšviestų tūnančius tamsoje ir mirties 
					ūksmėje, kad mūsų žingsnius pakreiptų į ramybės kelią. 
					(Lk 1, 78-79). O kaip Simeonas atneštame mažame vaikelyje 
					atpažįsta šviesą pagonims apšviesti ir Izraelio 
					tautos garbę (Lk 2, 32) ? Lukas rašo: Jis 
					buvo teisus ir dievobaimingas vyras, laukiantis Izraelio 
					paguodos, ir Šventoji Dvasia buvo su juo. Jam buvo 
					Šventosios Dvasios apreikšta, kad jis nemirsiąs, kol 
					pamatysiąs Viešpaties Mesiją. Šventosios Dvasios paragintas, 
					jis atėjo dabar į šventyklą. (Lk 2, 25b-27a)
 Ką mums visa tai sako? Mes pažįstame Dievą, atpažįstam Jo 
					veikimą tik Šventosios Dvasios dėka, kuri yra Kristaus 
					atsiųsta iš Tėvo ir visad mums duodama, jei mes Jai 
					atsiveriame ir leidžiamės mus keisti.
 Šiandien minima Mergelės Marijos Aplankymo šventė galėtų 
					būti ir krikščioniškojo feminizmo simboliu: Šv. Dvasios 
					malonėje susitinka dvi moterys, kurių viena savo įsčiose 
					neša pasaulio Gelbėtoją , o kitą  Jo Pranašą  vaisingos, 
					nes pasitiki Dievo meile ir galybe.
 
                                          Eglė 
											Laumenskaitė, Mažoji studija, Bernardinai.lt, 
                                          2007 |