| 
                  
					GEGUŽĖS MĖNUO - MARIJOS MĖNUO 
                    
					Gegužės mėnuo yra nepaprastai 
					gražus, visa kūrinija apsirengia puikiais gėlių apdarais. O 
					žmonijos gražiausias apdaras yra Marija...Marija yra graži, o arkangelo Gabrieliaus žodžius Marijai Sveika, malonėmis 
					apdovanotoji! Viešpats su tavimi! iš graikų kalbos būtų 
					galima versti ir kiek kitaip: džiūgauk grožio pripildytoji, 
					Viešpats su tavimi!.
 Žodis 
					gražus šiandien vartojamas daugiareikšmiškai. Dažnai 
					gražiais pavadinami asmenys, kurie turi gražų tik veidą, o 
					širdis jų pikta. Marijos grožis yra kitoks, jis yra pilnas: 
					kildamas iš širdies, atsispindi jos veide. Be abejo, Marija 
					turėjo būti graži taip pat ir išoriškai, tačiau fizinis 
					grožis buvo ne kas kita, kaip jos širdies ir sielos grožio 
					atspindys. Ugdydami pamaldumą Marijai, teigė arkivyskupas, 
					ugdome jos grožio suvokimą.
 Maldos į šventuosius 
					prasmė nėra kažkoks jų pripažinimas. Šventiesiems nereikia 
					pripažinimo. Maldos į šventuosius prasmė yra gyvenimo ir 
					tikėjimo modelių ar pavyzdžių atpažinimas juose. Ir ypač 
					Marija suteikia mums nepaprastą tikėjimo pavyzdį. Vėlgi, 
					kalbant apie Elžbietos pasveikinimą Marijai graikų kalba, 
					būtų galima jį versti taip: palaiminta įtikėjusi. Mes iš 
					Marijos turime mokytis tikėjimo, nuolankumo ir širdies 
					atvėrimo Dievui. Nuolankumu ir atvirumu Dievui dvelkia visos 
					Evangelijos užuominos apie Mariją. Būtent Marijos 
					nuolankumas leido Dievui atlikti joje savo didžiuosius 
					darbus. Ir vienas iš galimų atsakymų, kodėl Dievas atrodo 
					beveik pasislėpęs mūsų laikais, kodėl Jis beveik nebesikalba 
					su dabartinėmis kartomis yra tas, kad mūsų epocha pasižymi 
					didele puikybe. Nuolankumas mūsų širdyse atveria kelią 
					Dievui ir tai ramybei, kurią savo apkabinimu tik Jis gali 
					suteikti.
 Rožinio malda tokia pat paprasta, 
					kaip ir Evangelija. Rožinio maldoje viskas gravituoja aplink 
					Evangelijos, aplink Kristaus gyvenimo slėpinius, kuriuose, 
					be abejo, dalyvauja ir Marija. Rožinis yra kelias 
					Evangelijos viduje, leidžiantis būti vedamam Marijos. Tokia 
					yra Rožinio maldos prasmė ir reikia ją gerai suprasti prieš 
					pradedant melstis. Deja, dažnai Rožinio maldai tinkamai 
					nepasiruošiama. Neįmanoma, būnant visiškai 
					išsiblaškiusiam iki paskutinės akimirkos tikėtis, kad į 
					ranką paimtas Rožinio vėrinys duos vaisių. Visų pirma reikia 
					įžengti į savo sielos šventyklą ir nusiteikti maldai. Tik 
					tinkamai nusiteikus, paprasta Rožinio malda atskleidžia visą 
					savo grožį ir turtingumą.
 Gegužės mėnesio pabaigoje 
					(kitais metais - birželio pradžioje) švęsime Sekmines, 
					Šventosios Dvasios nusileidimą ant mokinių. Ir susitikimo su 
					Šventąja Dvasia proga Marija gali mums padėti.
 Kai Jėzus žengė į dangų ir paliko mokinius 
					vienus, jie turbūt buvo sutrikę, gal net kiek išsigandę ir 
					tarpusavyje kalbėdamiesi apie Kristaus įsaką paskelbti 
					Evangeliją visai kūrinijai klausė: kaip ją skelbti, jei 
					Evangelija prieštarauja viskam tam, ką mąsto pasaulis. Kaip 
					skelbti, kad palaiminti neturtingieji, kai visi nori tapti 
					turtingi? Kaip skelbti, kad palaiminti romieji, kai visi 
					nori būti galingi? Kaip skelbsime, jog palaiminti turintys 
					tyrą širdį, kai visi mums juoksis į veidą?
 Galbūt tada būtent Marija jiems priminė, jog Jėzus pasakė, 
					kad prieš iškeliaudami skelbti Evangeliją mokiniai turi 
					grįžti į Jeruzalę, kur ant jų nužengs Šventoji Dvasia. 
					Evangelistas Lukas Apaštalų darbuose pasakoja, kad po 
					Jėzaus žengimo į dangų mokiniai grįžo į Jeruzalę, kur 
					vieningai ir ištvermingai atsidėjo maldai, o kartu su jais 
					buvo Marija. Štai čia matome idealią Bažnyčios fotografiją: 
					mokiniai vieningi, be pasidalijimo, be puikybės. Jie 
					ištvermingi, nes stiprūs savo tikėjimu, o su jais Marija, 
					tikėjimo mokanti moteris. Šitaip jie pasitiko Sekminių 
					dieną, po kurios, nužengus Šventajai Dvasiai, prasidėjo 
					tikrasis apaštalavimas. Tai galioja ir šiandien: 
					apaštalavimas ir misijos yra Bažnyčios pareiga, bet prieš 
					tai Bažnyčia turi trumpam sustoti Jeruzalėje, suprantant ją 
					jau ne kaip vietą, o kaip Kristaus pažado duoti Šventąją 
					Dvasią išsipildymą. Sustoti prie tabernakulyje esančio 
					Kristaus ir būti pripildytais jo žadėtos Dvasios. Tik tada 
					būsime ne tik paprasti Evangelijos atkartotojai, bet ir 
					tikri jos liudytojai.
 Marijos apsireiškimai yra 
					jos motinystės apraiška. Kristus nuo kryžiaus tarė Marijai ir Jonui: Moterie, štai 
					tavo sūnus (...) Štai tavo motina. Taip Jėzus norėjo 
					pasakyti Marijai: išplėsk savo motinystę, tavo motinystei 
					patikiu mokinius, visą žmoniją, o žmonijai  tavo motinystę. 
					Ir nėra jokios abejonės, kad Marija, klusni tikėjimo 
					moteris, labai rimtai priėmė Jėzaus žodžius. Tad į Marijos 
					apsireiškimus galime žvelgti kaip į visuotinės motinystės 
					išraišką, tokios motinystės, kuri rūpinasi, kuri siekia 
					parodyti šilumą vaikams. Ne veltui Marijos apsireiškimai 
					vyksta dramatiškais istorijos momentais arba prieš netrukus 
					ateinančius pavojus, tarsi norint perspėti. Beje, Marija apsireiškimų metu nesako nieko 
					naujo, bet tiesiog primena Evangeliją ar Evangelijos vietą, 
					kuri ypač reikšminga susiduriant su tais ar kitais 
					sunkumais. Mūsų atmintis silpna, jai reikia nuolat priminti 
					Evangeliją, ir Marija tai daro su tikru motinišku rūpesčiu.
 
					Pagal arkivyskupą Angelo 
					Comastri, Vatikano radijas; Bernardinai.lt, 2007 |