| 
                  
                  JĖZUS, PRIEŠ AUŠRĄ Kada tą 
                  šventę pavadini Šeštinėmis, ji žada jaukumą ir 
                  apčiuopiamybę. Kaimo gegužinę ar smagią vakaronę tarp 
                  bičiulių. Žengimas į dangų  jau kur kas iškilmingiau, 
                  su paslapties, svajonės, begalybės prieskoniu. Kaip ir visa, 
                  kas pakilę nuo mūsų į dausų sritį, kas atsidūrę už 
                  neįveikiamos sienos, pono Dievo valdose. Jėzui, rodos, ir tas, 
                  ir kitkas tinka. Jis savas,  pradedama apie jį kalbėti nuo 
                  pat jo atsiradimo žemėje. Kita jo dalis visada bus tamsioji 
                  mėnulio pusė. Pririšta prie Tėvo, prie dangaus, prie mums 
                  nesuvokiamų gelmių. To savumo jame būta net jam išėjus iš 
                  kapo. Apstulbusioms, apsiverkusioms moterims jis 
                  paprasčiausiai taria: Sveikos. Prašys mokinių užkąsti. Rodys 
                  jiems rankas ir kojas, leis save pačiupinėti. Skleis ramybę ir 
                  meilę. Tarsi sakyte sakydamas, jog trys dienos kape jo visai 
                  nepakeitė, nepadarė nepažįstamuoju. Taigi Šeštinės šia prasme lyg ir turėtų reikšti jo mielo ir 
                  brangaus artumo pabaigą. Keturiasdešimt dienų  lygiai tiek, 
                  kiek būta šėtono gundymuose dykumoje  jis dabar po savo 
                  Prisikėlimo bus paliktas žemėje sugrįžusiuoju iš nesugrįžtamos 
                  kelionės. Tas laikas būtų mums daug įdomesnis už jo viešojo 
                  mokymo metus, juk čia jo pasirodyta jau ne po kokių dvasingumo 
                  kursų, bet pakilus iš mirties, atsinešus ano pasaulio patirtį 
                  bei informaciją. Nežinia ką kaltinti  evangelijų autorius ar 
                  patį Jėzų, kad nėra perduota mums nei kokių autentiškų 
                  pomirtinių reportažų, nei ypatingų instrukcijų. Tos 
                  keturiasdešimt dienų, rodos, buvo tik dar vienas jo gundymas, 
                  šįsyk žeme ir žmonėmis, anuo priklausymu apčiuopiamybei, 
                  bičiuliškumui ar gegužinei. Laikas įsižiūrėti į jį, išėjusį iš 
                  Tėvo ir grįžtantį pas jį.
 Jis dangaus, ne žemės karalaitis. Kad ir kaip geista sulaikyti 
                  jį, jam pavyks ištrūkti iš apaštalų glėbio ir leistis namo. Be 
                  paskutinių apsikabinimų, be žvalios kosmonauto šypsenos. Liks 
                  tik žydrynė visiems laikams. Iki tos dienos, kai jis vėl ateis 
                  debesyse, pasaulio teisėjas brangakmenių akimis, Alfa ir 
                  Omega, pradžia ir pabaiga. Vyrai galilėjiečiai veltui stovės 
                  ir spoksos į jį prarijusį dangų. Baisus metas. Kur aš einu, 
                  jūs negalite eiti,  bus sakęs jis dar tada, kai niekas to 
                  nesuprato ir neįsivaizdavo. Užsiminė ir apie tai, kad jo 
                  neregėsime, kad verksime ir vaitosime, pasauliui džiūgaujant.
 Jo palydų dalyviai atkus po Sekminių, gavę pažadėtą Šventąją 
                  Dvasią, globėją ir mokytoją. Jiems seksis būti jo skelbėjais 
                  ir liudytojais, kaip ir buvo pranašaujama. Daugybe būdų anie 
                  vyrai galilėjiečiai gaus patirti iškeliavusio Viešpaties 
                  gyvybę ir jėgą. Jiems gal net rodysis, kad jis pats eina 
                  kartu, kalba jų lūpomis, dirba jų rankomis. Aukštybės, jo 
                  pasitraukimo vieta, tikrai bus Bažnyčiai didžių malonių 
                  šaltinis, be kurio ji netvertų nė valandėlės, silpna ir 
                  nuodėminga. Kad jis pakilo į dangų, pas Tėvą, taps jam 
                  galimybe savo dievišku žvilgsniu aprėpti viską ir būti su 
                  visais. Iš ten jis tarsi pažiręs, išsibarstęs kiekvienoje mūsų 
                  žemės pėdoje, kiekvienoje žemės gyventojų situacijoje. Dvasia 
                  ima ir ima tai, kas jame, ir dosniai beria žemyn. Tai dar 
                  vienas jo pažadas. Daugsyk išsipildęs ir paliudytas. 
                  Praregėjimais, stebuklais, net krauju. Nesame palikti 
                  našlaičiais, apleistaisiais. Neleista tokiais vadintis.
 Bet jis minėjo ir liūdesį, kurį paliks iškeliaudamas. Ar tik 
                  dėl to, kad nebevalgysime su juo prie vieno stalo, 
                  nebelytėsime jo drabužio, kad jis jau nebebus anas 
                  galilėjietis kaip ir mes? Turbūt užvis labiausiai mus žeis ir 
                  liūdins pats dangus, pasiglemžęs jį amžiams, susigrąžinęs sau, 
                  kai, rodos, jau buvo padaryta viskas, kad turėtume jį čia, 
                  šiltą ir jaukų, kasdienišką, žmonių giminės atstovą, kuris 
                  taip jautriai ir ištikimai atsiliepdavo į kiekvieną pagalbos 
                  šauksmą, į kiekvieną žmogaus sielos krustelėjimą. Dabar jis  
                  debesų apsiaustas, paslaptis, ne mūsų pasaulio tikrovė. Jo 
                  buvimo vieta visuomet bus tolimasai dangus, kurio ilgimasi 
                  ir bijoma, kuris pilnas gražumo, bet ir nežinomybės, išdidaus 
                  nepaklusnumo žemei. Bažnyčiai liepta iki laikų pabaigos melsti 
                  ir melsti: Ateik, Viešpatie Jėzau! Deja, tai nėra 
                  slaptažodis, išviliojantis Žilviną iš jūros gelmių. Neturime, 
                  nežinome to žodžio, to vienintelio jo vardo, kuris priverstų 
                  prasiskirti debesis ir vėl atiduotų Dievo Sūnų į žmonių 
                  rankas. Iš dausų aidės jo atsakymas: Taip, aš veikiai 
                  ateinu, tačiau laikrodis bus ne mūsų, jo atėjimo diena vėl 
                  palikta Tėvo valiai.
 Ne našlaičiai, bet ir neturintys jo kaip savo nuosavybės. 
                  Belaukiantieji jo aušros. O jis prieš aušrą kaip ir Vilnius: 
                  dengiamas nakties, tamsus, be regimų savo didybės ir galybės 
                  ženklų. Nežinau, ar miegantis, gal tik mums taip gali 
                  atrodyti, kai pats nesi danguje. Bet kol jis išauš, čia bus 
                  visko. Kažkam nukris ant krūtinės griaudi ašara. Kažkas 
                  gatvėje užtrauks girtą dainą. Kažkur, nelaukiant aušros, kiti 
                  rinksis švęsti jo nematomo buvimo.
 
                  -js-, Šiaurės Atėnai, 
                  Bernardinai.lt, 2006 |