| 
					šventOJI 
					Jėzaus Teresė, Bažnyčios mokytoja  
					
					Mano Dieve,Dėl tavo gerumo aš Tave myliu visa širdimi,
 Dėl Tavęs myliu artimą kaip save pačią.
 Jei Tave, Viešpatie, myliu,
 Tai ne dėl pažadėto dangaus.
 Ir jei bijau Tau nepaklusti,
 Tai ne dėl gresiančio pragaro bausmės.
 Tai, kas veda mane prie Tavęs, o Viešpatie,
 Esi Tu pats, Tavęs, nukryžiuoto už mano nuodėmes,
 Tavo kūno, draskomo kančios, vizija.
 Tavo meilė taip pripildė mano širdį,
 Kad net jei nebūtų dangaus  aš Tave mylėčiau.
 Ir net jei nebūtų pragaro  bijočiau Tau  nepaklusti.
 Kad Tave mylėčiau, man nereikia Tavo dovanų,
 Nes net jei netekčiau vilties gauti tai,
 Ko prašau ir viliuosi,
 Vis tiek mylėčiau Tave ta pačia meile.
 Amen.
 Šv. 
					Teresė Avilietė  viena didžiausių mistikių, sugebėjusi 
					suderinti kontempliaciją ir aktyvų gyvenimą. Visiškai 
					atsidėjusi Viešpačiui, ji liepsnojo galinga Dievo meile. 
					Negaliu suprasti, kodėl visi bijo tobulybės kelio, - rašė 
					ji. - Duok, Viešpatie, pažinti, kaip klysta tie, kurie 
					tariasi esą saugūs, eidami didžiuose pavojuose su minia. Tuo 
					tarpu tikrai saugu yra žengti vis pirmyn Dievo keliu. 
					Žiūrėkime į Viešpatį ir nebijokime, kad ši Teisybės Saulė 
					kada nors nusileis. Ypatingą reikšmę ji skyrė vidinei maldai, kuri yra puiki 
					priemonė atgauti tai, ką buvome praradę. Vidinė malda yra 
					ne kas kita, kaip draugiškas bendravimas, dažnai slaptas 
					pasikalbėjimas su Tuo, kuris mus myli, nors Jo dar nemylime, 
					nes tikra meilė ir tvirta draugystė reikalauja vienodo 
					širdžių nusistatymo (...) Vidinė malda  - tarsi durys į 
					didžias malones, kurias Viešpats man suteikė. Jei tos durys 
					uždarytos, nežinau, kaip Jis tokias malones galėtų sielai 
					teikti. Jei Jis ir norėtų įeiti ja pasigėrėti ir savo 
					paguodomis ją pradžiuginti, nerastų pro kur. Dievas nori, 
					kad siela būtų vieniša, tyra ir trokštų tokios paguodos. Jei 
					darome daug kliūčių, nesistengiame jų pašalinti, kaip Jis 
					pas mus ateis ir kaip galime norėti, kad mums suteiktų 
					didžių malonių.
 Šv. 
					Teresė, būdama labai silpnos sveikatos, savo skausmų ugnyje 
					degdama, bet suprasdama, kiek daug gero gali tais skausmais 
					padaryti skaistyklos sieloms ir kariaujančiai Bažnyčiai, 
					aukodavo juos už nusidėjėlių atsivertimą ir norėdama už juos 
					Dievo teisybei atsiteisti, buvo pratusi maldauti: 
					Viešpatie, arba kentėti, arba mirti.
 Ji 
					patyrė daug mistinių malonių, regėjimų, kurie buvo 
					patvirtinti esant dieviškos kilmės.
 Garsiausias jos regėjimas  transverberacija (lot. 
					pervėrimas) - angelas ugnine strėle pervėrė jai širdį, o 
					Jėzus, paduodamas jai taurę, tarė: Toliau kaip sužadėtinė 
					rūpinsies mano garbe. Savo antgamtinius regėjimus ji 
					apibūdino kaip matymą, kurio aiškumas ir ryškumas pralenkia 
					visa, ką tik galime įsivaizduoti šiame pasaulyje. Nėra tai 
					žėrėjimas, kuris akintų, bet mielas atspindys; toji šviesa 
					nepažeidžia akies, kuria matome dalyką dieviškame gražume. 
					Ta šviesa  skirtinga nuo šio pasaulio šviesos - net pačios 
					saulės skaidrumas atrodo prietema, palyginus su anos 
					skaidrumu... Toji šviesa niekad negęsta, ji neturi nakties; 
					visada pasilieka šviesa, niekas jos nekliudo.
 
					Šventoji Teresė gimė 1515 m. kovo 28 d. Aviloje (Ispanija). 
					Nuo vaikystės buvo krikščioniškai auklėjama, domėjosi 
					šventųjų gyvenimais. 1536 m. įstojo į karmeličių vienuolyną 
					Aviloje. Ji patyrė daug mistinių malonių, regėjimų, kurias 
					šv. Petras Alkantarietis ir šv. Pranciškus Bordža patvirtino 
					esant dieviškos kilmės. 1562 m. Aviloje ji įkūrė Šv. Juozapo 
					basųjų karmeličių vienuolyną, kuris siekė dvasingesnio 
					gyvenimo ir griežčiau žiūrėjo į vienuolinį gyvenimą. Pirmasis basųjų karmeličių vienuolynas pasižymėjo visišku 
					atsiribojimu nuo išorinio pasaulio, tyla, asketiškumu. 
					Vienuolės dėvėjo šiurkščius paprastus rūbus ir avėjo 
					sandalus, buvo davę visiškos abstinencijos įžadus.
 Po to, 
					kai 1567 m. karmelitų ordino generolas Rossi leido steigti 
					kitus vienuolynus su tokia pačia griežta regula, vienuolynų 
					skaičius išaugo iki penkiolikos. Sutikusi jauną vienuolį šv. 
					Kryžiaus Joną, trokštantį tokių pačių reformų vyrų 
					vienuolynuose, 1569 m. ji padėjo jam įkurti pirmąjį 
					reformuotą basųjų karmelitų vienuolyną vyrams.
 Šv. 
					Teresė, pati nieko neturėdama, pastatė ir įkūrė įvairiuose 
					miestuose 32 vienuolynus: 17 moterų ir 15 kunigų karmelitų. 
					Naujoji ordino atšaka sutiko nemažą pasipriešinimą, ir 1575 
					m. generolas Rossi įvedė kai kuriuos apribojimus, tačiau 
					1580 m. popiežius Grigalius XIII nutraukė Basųjų karmelitų 
					persekiojimus, išleisdamas bulę, kurioje juos pripažino kaip 
					atskirą provinciją su savo provincijolu.
 Šv. 
					Teresė mirė 1582 m. spalio 4 d., kanonizuota popiežiaus 
					Grigaliaus XV 1622 m.
 Teresės Avilietės regėjimai užrašyti knygose Gyvenimas, 
					Sielos šauksmas į Dievą, Vidinė pilis, Tobulėjimo 
					kelias ir kitose.
 Pagrindiniai šventosios atributai  jai širdį verianti 
					liepsnojanti strėlė su įrašu Misericordiam Domini 
					in aeternum cantabo (Amžinai giedosiu Viešpaties 
					gailestingumą) ir balandis, kurį šventoji regėjo savo 
					vizijose.
 
					Bernardinai.lt, 2007 |